FAQ = Veelgestelde vragen

Hier hebben we al heel wat vragen beantwoord. Mocht je toch nog iets anders willen weten dan vind je op deze pagina's ook onze contactgegevens en een contactformulier.

Aankomst en verblijf

  • Wat dienen we zelf mee te nemen?

    Hoeve Oostenburg en De Kleine Hoeve:
    Voor de bedden neemt u zelf een kussensloop, onderlaken en dekbed of slaapzak mee. Kussens zijn dus aanwezig.

    Voor in de keuken neemt u zelf handdoeken en theedoeken mee. Voor schoonmaakmiddelen en vuilniszakken geldt hetzelfde. Toiletpapier is bij aankomst aanwezig, maar dient u zelf de rest van de huurperiode aan te vullen. V.

    Het Voorhuis en Rommerts Hûs:
    In het Voorhuis zijn eenpersoons dekbedden aanwezig, dus u neemt zelf een kussensloop, onderlaken en dekbedhoes mee of u huurt een bedlinnenpakket bij ons. Voor de keuken neemt u handdoeken en theedoeken mee. Voor schoonmaakmiddelen en vuilniszakken geldt hetzelfde. Toiletpapier is bij aankomst aanwezig, maar dient u zelf de rest van de huurperiode aan te vullen.

    Bij huur van De Helling is het verplicht om linnenpakketten erbij te huren. 

  • Mogen we zelf onze drank meenemen? Hoe zit het met boodschappen laten leveren?

    Ja, u mag zelf uw dranken meenemen. We hebben voldoende koelkasten om dranken te koelen in de Hoeve Oostenburg, De Kleine Hoeve en De Helling. Onze tapinstallatie in de Hoeve Oostenburg is niet meer in werking. De bar heeft nog wel een spoel gedeelte. Een tapinstallatie meebrengen is helaas niet mogelijk vanwege ons stroomnetwerk. Laat u uw boodschappen leveren dan dient er iemand aanwezig te zijn om deze in ontvangst te nemen.

  • Hoe zit het met toiletpapier, afwasmiddel en koffiefilters?

    Toiletpapier is bij aankomst aanwezig, maar dient de rest van het verblijf zelf aangevuld te worden. Koffiefilters zijn aanwezig. Afwasmiddel is aanwezig.

    Hoeve OostenburgDe Kleine Hoeve en De Helling: vaatblokjes voor de professionele machine zijn aanwezig.

    Het Voorhuis en Rommerts Hûs: vaatblokjes voor de vaatwasser dient u zelf mee te nemen.

  • Kunnen we op de aankomstdag eerder aankomen dan de officiële aankomsttijd?

    In verband met schoonmaak is het in de maanden april t/m oktober niet mogelijk om eerder aan te komen dan de officiële aankomsttijd. In de maanden november t/m maart zou dit na overleg en afhankelijk van de schoonmaak mogelijk kunnen zijn. We vragen u dan binnen een week voor aankomst even contact op te nemen.

  • Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

    Hoeve Oostenburg en De Kleine Hoeve

    Weekend aankomst vrijdag 17:00 uur, vertrek zondag 17:00 uur.
    Midweek aankomst maandag 11:00 uur, vertrek vrijdag 12:00 uur.
    Week aankomst vrijdag 17:00 uur, vertrek vrijdag 12:00 uur.

    Het Voorhuis en  De Helling

    Weekend aankomst vrijdag 15:00 uur, vertrek zondag 17:00 uur. (lang weekend maandag 10:00 uur)
    Midweek aankomst maandag 15:00 uur, vertrek vrijdag 10:00 uur.
    Week aankomst vrijdag 15:00 uur, vertrek vrijdag 10:00 uur.

    Rommerts Hûs

    Aankomst 16:00, vertrek 10:00 uur.

     

    Andere aankomst- en vertrekdagen in overleg.

  • Waar halen we de sleutel op?

    Balk:

    We lopen vaak wel ergens rond in de gebouwen of op het terrein tijdens aankomsttijden. U kunt zich melden bij de receptie bij de voordeur van de boerderij op Meerweg 23. U mag ons ook bellen zodra u gearriveerd bent. We lopen even mee om de sleutel te overhandigen en uitleg te geven over de accommodatie.

    Komt u veel later dan de aankomsttijd? Dan vinden we het prettig om dit van tevoren te weten.

    Sloten:

    Op de dag van aankomst hebben we contact via telefoon of whatsapp. Dan maken we een afspraak over de sleuteloverdracht.

  • Is De Stipe bereikbaar met het openbaar vervoer?

    Ja, afhankelijk waar je vandaag komt:
    Vanuit Zuiden:
    Met de trein naar Heerenveen, dan bus (41) richting Balk;
    Met de trein naar Lelystad, dan Q-liner richting Groningen, uitstappen busstation Lemmer, dan bus (47 richting Sneek) naar Balk;
    Vanuit Noorden:
    Q-liner vanuit Groningen richting Emmeloord, uitstappen busstation Lemmer, dan bus (47, richting Sneek) naar Balk;
    Trein naar Sneek, dan bus (47, richting Lemmer) naar Balk;

    >> Uitstappen op de Wilhelminstraat en door het centrum van Balk langs rivier de Luts (van Swinderenstraat gaat over in de Meerweg) ongeveer 10 minuten lopen naar Meerweg 23.

Accommodaties

  • Zijn de accommodaties centraal verwarmd?

    Ja, al onze accommodaties in Balk zijn centraal verwarmd.

    Rommerts Hûs wordt in elke ruimte apart elektrisch verwarmd. Let op: er is geen gasaansluiting in het huis. De verbruikte electriciteit wordt in rekening gebracht!

  • Is er een televisie? Dvd-speler? Beamer met scherm? Muziekinstallatie?

    In enkele accommodaties in Balk staat een televisie, dvd-speler en een muziekinstallatie. Check van te voren even met ons wat er nodig is en of we dit kunnen regelen. Er is geen beamer met scherm aanwezig. Alleen in overleg is het mogelijk een eigen (muziek)installatie mee te nemen. Je dient ten alle tijden rekening te houden met de huisregels en de stroomvoorzieningen.

    Rommerts Hûs heeft geen televisie, wel WiFi, dus je kunt je eigen scherm meenemen. Er staat een eenvoudige Bluetooth radio.

  • Hoe is de keuken ingericht? Is er een vaatwasser? Oven? Magnetron?

    Hoeve Oostenburg (80p): Koffiezetapparaat voor snelfiltermaling, filters zijn aanwezig; Professionele vaatwasser, vaatblokjes zijn aanwezig; Koelkast (+/- 560 liter); 6-pits gasfornuis;  Oven afmeting rooster 50 x 60 cm; Magnetron; Waterkoker. In het magazijn staat een vrieskast (+/- 200 liter) en een extra koelkast (+/- 540 liter).

    De Kleine Hoeve (40p): Koffiezetapparaat voor snelfiltermaling, filters zijn aanwezig; Koelkast (+/- 540 liter); 6-pits gasfornuis;  Oven afmeting rooster 40 x 50 cm; Magnetron; Waterkoker. In het magazijn staat een vrieskastje (+/- 80 liter) en achter de bar een extra koelkast (+/- 350 liter)

    Het Voorhuis (14p): Koffiezetapparaat voor snelfiltermaling, filters zijn aanwezig; 2 Koelkasten; 5-pits gasfornuis;  Oven afmeting rooster +/- 50 x 40 cm; Waterkoker.

    De Helling (20p): 

  • Kunnen we zelf een frituurpan of airfryer meenemen? Het is niet toegestaan een frituurpan of airfryer mee te nemen! Ook niet om buiten mee te frituren of te airfryeren. We hebben een oven en er zijn diverse cafetaria's in de buurt die eventueel ook bezorgen.
  • We willen graag gourmetten of grillen, is dit mogelijk?

    Helaas is gourmetten of grillen bij ons niet mogelijk. De stroomvoorziening is hier niet op ingericht.

  • Kunnen we gebruik maken van (draadloos) internet/ wifi?

    Ja, in alle accommodaties is een draadloze internetverbinding beschikbaar, Bij aankomst wordt het wachtwoord hiervan verstrekt.

  • Zijn er spelletjes in de accommodatie aanwezig?

    In Hoeve Oostenburg staat een voetbaltafel. Er zijn geen gezelschapsspellen aanwezig in de accommodaties omdat we de compleetheid dan niet kunnen garanderen. Maar neem ze vooral zelf mee. We hebben genoeg tafels om lekker aan te spelen! .

  • Is er kindermeubilair in de accommodatie aanwezig? Een kinderstoel? Box? Bedjes?

    Hoeve Oostenburg (82p), De Kleine Hoeve (40p) en het Voorhuis (14p): In de accommodaties zijn 2 kinderstoelen aanwezig. Op aanvraag en beschikbaarheid kunnen we wat extra kinderstoelen uit andere accommodaties halen. We hebben in totaal 2 babybedjes te huur. Hiervoor geldt hetzelfde qua aanvraag en beschikbaarheid.   

    De Helling (20p): Er zijn twee kinderstoelen aanwezig. Op aanvraag en beschikbaarheid kunnen we wat extra kinderstoelen uit andere accommodaties halen. We hebben in totaal 2 babybedjes te huur. Hiervoor geldt hetzelfde qua aanvraag en beschikbaarheid

     

    Op aanvraag zijn er tegen betaling twee kinderbedjes beschikbaar, hiervoor dien je eigen lakens en dekens mee te nemen.
  • Alleen De Helling is rolstoelvriendelijk.

    De Helling (20p): Deze accommodatie is rolstoelvriendelijk. Op de begane grond is een slaapkamer met aan gepaste badkamer en hoog-laagbedden.

    Hoeve Oostenburg, De Kleine Hoeve en Het Voorhuis: Helaas zijn deze accommodaties niet rolstoelvriendelijk.

  • Zijn er huisdieren toegestaan in de accommodaties?

    Ja. Zijn het er meer dan twee, dan worden er schoonmaakkosten in rekening gebracht. Huisdieren mogen niet op de banken en bedden. We gaan ervan uit dat het baasje eventuele ‘ongelukjes’ op het terrein zelf opruimt.

  • Mag er gerookt worden in de accommodaties?

    Er mag niet gerookt worden in de accommodaties.

  • Wij willen een feest organiseren, kan dit bij jullie?

    Onze accommodaties liggen in de bebouwde kom van Balk, we hebben buren. In Sloten is het een open landschap aan het water, daar draagt geluid heel ver. Dit betekent dat het 's avonds na 23:00 uur buiten stil en dus binnen rustig moet zijn. Na 23:00 is een achtergrondmuziekje mogelijk, maar eigen versterkers, muziekinstallaties, karaokesets, microfoons etc. zijn na die tijd niet meer toegestaan. Twijfel je of onze locatie geschikt is voor jullie gezelschap? Neem dan contact met ons op om hier van tevoren duidelijkheid over te hebben.

Reservering en betalen

  • Kunnen we de accommodatie eerst komen bekijken voor we reserveren?

    Ja, dit kan. Echter alleen op afspraak. Wanneer er gasten in huis zijn, is een bezichtiging niet mogelijk in verband met privacy van de groep.

  • Kunnen we eerst een optie nemen op een periode, zodat we kunnen overleggen?

    Ja, opties zijn mogelijk voor maximaal een week. Wanneer je niets doet, komt de optie automatisch te vervallen en wordt de periode weer vrijgegeven.

  • Is het mogelijk een afwijkende periode bij De Stipe te verblijven?

    Alleen in overleg en afhankelijk van andere reserveringen is dit mogelijk.

  • Wat moeten we aanbetalen?

    Een derde deel van het totaalbedrag dient bij reservering betaald te worden. Dit kan via Ideal of via een eigen bankoverschrijving. Het restant bedrag dient uiterlijk 2 weken voor aankomst op onze bank bijgeschreven te zijn. De borg mag ook bij aankomst voldaan worden. Er kan bij ons met PIN betaald worden.

    Voor last-minute boekingen dient er uiterlijk bij aankomst betaald te worden..

  • Wij moeten helaas annuleren. Hoe gaat dit in z’n werk?

    Allereerst adviseren wij te allen tijde een annuleringsverzekering af te sluiten. Dit kan via ons. Mocht er onverhoopt toch geannuleerd worden, dan kunt u de regeling lezen in de Recronvoorwaarden die wij hanteren. Een annulering dient schriftelijk aan ons doorgegeven te worden en u ontvangt hier een bevestiging van.

 

 

 

 

Contactformulier

Aanhef *
       
Voornaam *
Achternaam *
Telefoonnummer
Mobiel
E-mailadres *
Onderwerp *
Bericht *

 

Voorwaarden

Worden geopend in een nieuw venster.

Zeilkamp zomerkamp surfkamp Friesland

Contact

Zeilschool de Stipe

Meerweg 23

8561 AV Balk

tel. +31 (0)514 602 406

contact@destipebalk.nl

 

K.v.k. 010 388 57

BTW nr. NL0021.05.445.B.01